آموزش فلش زدن گوشی های دارای چیپ مدیاتک Mediatek با SP Flash Tool

بازدید: 318بازدید
دیدگاه: ۰
نویسنده: امیر
تاریخ انتشار: 10 مارس 2017
Rate this post

 

فلش زدن گوشی و تبلتهای دارای چیپ ست مدیاتک بوسیلهنرم افزار SP Flash Tool علی رغم ساده بودن مراحل کار، کمی مشکل است! در واقع این برنامه ارورهای زیادی دارد که شاید بعضاً کلافه کننده باشد؛ با این حال بعد از مدتی کار با این برنامه خواهید توانست بطور کامل بر آن مسلط شوید.

پیش نیازها :

۱ – نرم افزار SP Flash Tool : دانــلــود ؛ (توجه داشته باشید که معمولا این برنامه در پوشه ی رامی که دانلود کرده اید موجود است)

۲ – کامپیوتر و یا لپ تاپ دارای ویندوز سالم جهت اجرای نرم افزار SP Flash Tool

۳ – کابل میکرو USB سالم و با کیفیت جهت اتصال به گوشی و یا تبلت

۴ – نصب بودن درایورهای لازم (MediaTek USB VCOM Drivers) : برای این کار ۳ راه وجود دارد (نصب آنلاین – نصب با نرم افزار – نصب آفلاین) ؛

• جهت نصب درایورها بهترین راه نصب آنلاین است. برای این کار گوشی را در حالت روشن به سیستم متصل کنید تا درایورهای لازم نصب شود. همچنین یکبار هم در حالی که گوشی و یا تبلت خاموش است، آن را به سیستم وصل کنید (کلید ولوم بالا یا پایین را نگه دارید) و اجازه دهید تا درایورهای VCom نصب شود (تصویر زیر).

•• راه دوم نصب درایورها هم استفاده از نرم افزار Driver Auto Installer میباشد که بعد از اتصال گوشی و یا تبلت به سیستم میتوانید با کلیک بر روی Install.bat اقدام به نصب درایورها کنید : دانلود Driver Auto Installer

••• برای نصب آفلاین درایورها نیز میتوانید به روش زیر عمل کنید : دانلود درایورها – VCOM Drivers

بعد از دانلود و اکسترکت درایورها، به کنترل پنل ویندوز بروید و بر روی Device Manager کلیک کنید.

 

    بر روی Add Legacy Hardware کلیک کنید

    بر روی Next کلیک کنید

    تیک گزینه دوم را بزنید و بروی Next کلیک کنید

    باز هم بر روی Next کلیک کنید

    بر روی Have Disk کلیک کنید

    از پوشه USB VCOM Driver بر روی فایل مناسب ویندوزتان کلیک کنید

    مطابق تصویر انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید

    باز هم Next

    و باز هم Next


    درایور vcom نصب شد

اما بعد از نصب موفقیت آمیز درایورها میریم سراغ آموزش نصب رام :

• بعد از اجرای نرم افزار SP Flash Tool بر روی Scatter-Loading کلیک کنید و فایل MTxxxx_Android_scatter.txt را فراخوانی کنید (این فایل در پوشه ی رامی که دانلود کرده اید وجود دارد).

•• از تب Download بر روی Download کلیک کنید.

••• اکنون بایستی گوشی یا تبلت را خاموش کرده باتری آن را در صورت امکان در آورده و مجدد جابزنیم و در نهایت هم آنرا در همان حالت خاموش به رایانه متصل کنیم (اگر همه چیز درست پیش رفته باشد باید عملیات نصب رام آغاز شود و در نهایت هم مطابق تصویر زیر تیک سبز رنگ به نمایش درآید).

از آنجایی که معمولا کار با نرم افزار SP Flash Tool ارورهای زیادی را به دنبال دارد و شما ممکن است در ابتدای فرآیند نصب رام با آنها مواجه شوید لذا نکات زیر را در جهت رفع مشکلات احتمالی شما بیان میکنیم؛ پس چنانچه در کار با این برنامه با خطا مواجه شدید موراد زیر را کنترل و بررسی کنید :

♦انتقال پوشه ی رام برروی دسکتاپ : اگر در هنگام فراخوانی فایل Scatter در برنامه SP Flash Tool خطایی رخ داد، میتوانید پوشه ی رام را بر روی دسکتاپ کپی کنید و مجدد امتحان کنید خواهید دید که مشکلتان برطرف میگردد!

♦رایت فایل Scatter داخل پوشه rework قبل از نصب رام اصلی : درون پوشه برخی از رامها ممکن است پوشه ای با نام rework وجود داشته باشد که شما میتوانید ابتدا اقدام به فلش فایل اسکاتر درون آن کرده و سپس براحتی اقدام به نصب رام اصلی نمائید.

♦استفاده از نسخه های مختلف SP Flash Tool : در نظر داشته باشید که همواره در پوشه ی رامی که دانلود میکنید برنامه SP Flash Tool سازگار با آن نیز موجود است با این حال اگر خطا داد میتوانید از نسخه های دیگر این برنامه استفاده کنید.

♦استفاده از یک کابل باکیفیت و سالم : در برخی موارد استفاده از یک کابل نو و سالم میتواند گره گشا باشد.

♦اتصال مستقیم کابل USB به درگاههای لپ تاپ یا رایانه (منظور عدم استفاده از هاب USB بر سر راه است)

♦نگه داشتن دکمه های ولوم (بالا یا پایین) در هنگام اتصال گوشی به رایانه : هنگام اتصال گوشی یا تبلت به کابل USB میتوانید کلید ولوم بالا یا پایین را نیز چند لحظه ای نگه داشته و در صورت شروع نصب رام آن را رها کنید.

♦اتصال گوشی به کابل USB، بدون باتری : در صورتی که باتری گوشی جدا میشود میتوانید آن را در آوردید و گوشی را بدون باتری و در حالیکه یکی از کلیدهای ولوم را نگه داشته اید آن را به رایانه متصل کنید تا نصب رام آغاز شود.

♦استفاده از گزینه Firmware Upgrade : در برخی موارد، تغییر متد نصب رام از Download Only به Firmware Upgrade میتواند مفید واقع گردد. (این گزینه در قسمت زیرین Scatter-Loading واقع است)

اطلاعات فایل
  • پسورد: www.nikatel.ir

امتیاز دهید

Rate this post

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاه ها

کانال تلگرام نیکاتلصفحه اینستاگرام نیکاتل